Ahad, 15 Januari 2012

Kalam Murabbi

"Usia Umpama Harta"

Bukan banyaknya yang menjadi perhitungan
tetapi keberkatannya,,
Harta yang berkat, sedikitnya mencukupi,
banyaknya boleh diagih-agihkan.
Begitulah usia yang berkat,
pendeknya bermanfaat,
panjangnya melimpahkan kebaktian.."

Wahai hamba,
manfaatkanlah usiamu di dunia ini,,
Selagi mana boleh berjuang, teruskanlah..
Teruskan perjuangan junjungan besar Nabi S.A.W,
Sebagai khalifahNya di muka bumi...


















Ya Allah yang maha membolak balikkan hati ini, kekalkanlah hambamu ini dijalan yang lurus.
Semoga hari lalu mengajar aku mengenali hari esok, sehingga tiada lagi esok untuk aku.
Di saat itu aku pinta belas kasihan dariMu ya Allah.
Tempat kembalinya aku. Satu kepastian yang sering aku terlupa.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...